Odprawa on-line w aplikacji Wizzair. Instrukcja krok po kroku
Karta pokładowa to w dzisiejszych czasach podstawowy dokument podróży. Niestety w tzw. „low costach” zapłacimy za wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku i to całkiem niemało! Dlatego tak ważne jest by zrobić odprawę on-line. W liniach lotniczych Wizzair odprawa on-line jest dostępna przez stronę internetową lub w aplikacji Wizzair. Aplikacja jest o tyle wygodna, że otrzymujemy kod QR, który mamy zawsze pod ręką i nie musimy nic drukować.
Dla Uczestników naszych city breaków to my przygotowujemy karty pokładowe, ale jeśli nie chcecie podawać nam swoich danych (albo nie lecicie na naszą wycieczkę) i chcecie odprawić się sami, przygotowaliśmy instrukcję jak zrobić to samodzielnie.
Odprawa on-line w aplikacji Wizzair – instrukcja krok po kroku
Aby odprawić się w aplikacji, trzeba oczywiście zainstalować na telefonie aplikację Wizzair. Do aplikacji trzeba się zalogować podając adres e-mail i hasło. Odprawa w liniach lotniczych Wizzair, w tym również w aplikacji jest dostępna na 24 h przed planowanym lotem. Jeśli wykupicie miejsca obok siebie, będzie można się odprawić znacznie wcześniej, bo na 30 dni przed wylotem.
Krok 1: Zarządzaj rezerwacją
Po zalogowaniu się do aplikacji wybieramy opcję „Zarządzaj rezerwacją”. Jeśli robiliście rezerwację sami, Wasza podróż powinna się tu znaleźć. Jeśli nie – na kolejnym ekranie należy wpisać numer rezerwacji oraz nazwisko pasażera, którego będziemy odprawiać.
Krok 2: Wybierz pasażera
W kolejnym kroku pojawia się krótkie podsumowanie rezerwacji z trasą, datami rezerwacji oraz numerem potwierdzenia. Aby przejść dalej kliknij „Odpraw się teraz”. Pamiętaj, że odprawa jest możliwa na 24 h przed planowanym lotem i zawsze jest to czas lokalny lotniska wylotowego.
Na kolejnym ekranie należy wybrać pasażera, którego chcemy odprawić (można wybrać wszystkich). W tym miejscu wybieramy też obywatelstwo pasażera z rozwijanej listy, a następnie klikamy czy chcemy wybrać miejsca. Jeśli nie, klikamy opcję „Kontynuuj z losowymi miejscami”.
Krok 3: Wybór usług dodatkowych
Na kolejnych ekranach pokaże się możliwość dodania bagażu oraz wybrania usług dodatkowych. Jeśli nic z tego Was nie interesuje, kliknijcie po prostu „Dalej”, aż dojdziecie do ekranu z polami do wypełnienie danych.
Krok 4: Dane do odprawy
Czas na podanie danych do odprawy – potrzebne będą dane takie jak narodowość i rodzaj dokumentu (do wyboru z proponowanych opcji – na niektóre kierunki dostępny jest jedynie paszport, na podróże w ramach UE i do krajów, które pozwalają na podróż z dowodem – paszport lub dowód osobisty). Następnie podajemy serię numer dokumentu, kraj wydania, datę urodzenia oraz pełną datę wydania i pełną datę ważności dokumentu. Typ dokumentu i obywatelstwo wybieramy z listy, natomiast daty – z rozwijanego kalendarza.
Krok 5: Dane kontaktowe
Następny ekranik to podsumowanie wpisanych danych, klikamy zatem dalej. W kolejnym kroku należy podać telefon kontaktowy (z rozwijanej listy wybieramy kraj, a numer wpisujemy już bez prefiksu +48). Kolejny krok to sprawdzenie danych i akceptacja warunków odprawy.
Krok 6: Odprawa
W kolejnych krokach musisz potwierdzisz, że nie przewozisz nic z listy zakazanych przedmiotów. Po potwierdzeniu, odprawa zostanie dokonana i możesz zobaczyć jakie masz miejsce. Wyświetl swoje karty pokładowe. Możesz zrobić screena, ale nawet jeśli będziesz offline, Twoje karty będą dostępne w aplikacji Wizzair.
Krok 7: Zobacz swoje karty pokładowe
Możesz już zobaczyć swoje karty pokładowe – znajdziesz na nich kod kreskowy do zeskanowania na bramkach, informację o swoim locie łącznie z jego numerem i godziną rozpoczęcia odprawy oraz zamknięcia bramek. Jest też Twój numer lotu oraz Twoje dane i informacja o wykupionym bagażu oraz miejscach. Zwróć uwagę, którym wejściem powinieneś wejść do samolotu, by jak najszybciej znaleźć swoje miejsce. Na koniec możesz też zapisać swoje karty lub udostępnić je innym osobom.
To już koniec! Życzymy udanego lotu 🙂