Odprawa on-line w aplikacji Wizzair. Instrukcja krok po kroku
Karta pokładowa to w dzisiejszych czasach podstawowy dokument podróży. Niestety w tzw. „low costach” zapłacimy za wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku i to całkiem niemało! Dlatego tak ważne jest by zrobić odprawę on-line. W liniach lotniczych Wizzair odprawa on-line jest dostępna przez stronę internetową lub w aplikacji Wizzair. Aplikacja jest o tyle wygodna, że otrzymujemy kod QR, który mamy zawsze pod ręką i nie musimy nic drukować.
Dla Uczestników naszych city breaków to my przygotowujemy karty pokładowe, ale jeśli nie chcecie podawać nam swoich danych (albo nie lecicie na naszą wycieczkę) i chcecie odprawić się sami, przygotowaliśmy instrukcję jak zrobić to samodzielnie.
Odprawa on-line w aplikacji Wizzair – instrukcja krok po kroku
Aby odprawić się w aplikacji, trzeba oczywiście zainstalować na telefonie aplikację Wizzair. Do aplikacji trzeba się zalogować podając adres e-mail i hasło. Odprawa w liniach lotniczych Wizzair, w tym również w aplikacji jest dostępna na 24 h przed planowanym lotem. Jeśli wykupicie miejsca obok siebie, będzie można się odprawić znacznie wcześniej, bo na 30 dni przed wylotem.
Krok 1: Zarządzaj rezerwacją
Po zalogowaniu się do aplikacji wybieramy opcję „Zarządzaj rezerwacją”. Jeśli robiliście rezerwację sami, Wasza podróż powinna się tu znaleźć. Jeśli nie – na kolejnym ekranie należy wpisać numer rezerwacji oraz nazwisko pasażera, którego będziemy odprawiać.
Krok 2: Wybierz pasażera
W kolejnym kroku pojawia się krótkie podsumowanie rezerwacji z trasą, datami rezerwacji oraz numerem potwierdzenia. Aby przejść dalej kliknij „Odpraw się teraz”. Pamiętaj, że odprawa jest możliwa na 24 h przed planowanym lotem i zawsze jest to czas lokalny lotniska wylotowego.
Na kolejnym ekranie należy wybrać pasażera, którego chcemy odprawić (można wybrać wszystkich). W tym miejscu wybieramy też obywatelstwo pasażera z rozwijanej listy, a następnie klikamy czy chcemy wybrać miejsca. Jeśli nie, klikamy opcję „Kontynuuj z losowymi miejscami”.
Krok 3: Wybór usług dodatkowych
Na kolejnych ekranach pokaże się możliwość dodania bagażu oraz wybrania usług dodatkowych. Jeśli nic z tego Was nie interesuje, kliknijcie po prostu „Dalej”, aż dojdziecie do ekranu z polami do wypełnienie danych.
Krok 4: Dane do odprawy
Czas na podanie danych do odprawy – potrzebne będą dane takie jak narodowość i rodzaj dokumentu (do wyboru z proponowanych opcji – na niektóre kierunki dostępny jest jedynie paszport, na podróże w ramach UE i do krajów, które pozwalają na podróż z dowodem – paszport lub dowód osobisty). Następnie podajemy serię numer dokumentu, kraj wydania, datę urodzenia oraz pełną datę wydania i pełną datę ważności dokumentu. Typ dokumentu i obywatelstwo wybieramy z listy, natomiast daty – z rozwijanego kalendarza.
Krok 5: Dane kontaktowe
Następny ekranik to podsumowanie wpisanych danych, klikamy zatem dalej. W kolejnym kroku należy podać telefon kontaktowy (z rozwijanej listy wybieramy kraj, a numer wpisujemy już bez prefiksu +48). Kolejny krok to sprawdzenie danych i akceptacja warunków odprawy.
Krok 6: Odprawa
W kolejnych krokach musisz potwierdzisz, że nie przewozisz nic z listy zakazanych przedmiotów. Po potwierdzeniu, odprawa zostanie dokonana i możesz zobaczyć jakie masz miejsce. Wyświetl swoje karty pokładowe. Możesz zrobić screena, ale nawet jeśli będziesz offline, Twoje karty będą dostępne w aplikacji Wizzair.
- Zakazane przedmioty
- Potwierdź, że nie przewozisz nic niebezpiecznego
- Odprawa gotowa i miejsce przyznane
Krok 7: Zobacz swoje karty pokładowe
Możesz już zobaczyć swoje karty pokładowe – znajdziesz na nich kod kreskowy do zeskanowania na bramkach, informację o swoim locie łącznie z jego numerem i godziną rozpoczęcia odprawy oraz zamknięcia bramek. Jest też Twój numer lotu oraz Twoje dane i informacja o wykupionym bagażu oraz miejscach. Zwróć uwagę, którym wejściem powinieneś wejść do samolotu, by jak najszybciej znaleźć swoje miejsce. Na koniec możesz też zapisać swoje karty lub udostępnić je innym osobom.
- Karta pokładowa z kodem kreskowym
- Szczegóły pasażera i lotu
- Udostępnianie karty pokładowej
To już koniec! Życzymy udanego lotu 🙂